Cum poți crea un mediu pozitiv și ordonat dacă locuiești într-un studio?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

În prezent, foarte multe persoane și nu doar studenți, locuiesc într-un studio cumpărat sau închiriat. S-ar putea spune că un studio îndeplinește o multitudine de funcții – funcționează ca living, dormitor și bucătărie – toate în același spațiu. Prin urmare, este esențial să menținem ordinea, mai ales dacă obișnuim să primim vizite des.

Cu toții ne dorim să locuim în medii lipsite de stres, dar adesea un studio devine o sursă de anxietate. Datorită naturii sale polivalente și a dimensiunilor reduse, un studio poate cădea rapid în stare de dezordine. În plus, psihologii ne atrag atenția că un spațiu dezordonat poate duce la o minte aglomerată. Mai precis, un spațiu dezordonat ne poate copleși simțurile, poate crea distrageri și poate provoca sentimente de vinovăție, frustrare și chiar jenă. Dezordinea și aglomerația semnalează în mod constant creierului că munca noastră nu se termină niciodată.

Totuși, cei care locuiesc într-un studio nu trebuie să depună cine știe ce efort pentru a-și transforma locuința într-un sanctuar, ba chiar câteva minute sunt suficiente pentru a evita transformarea casei într-un haos.

Curățenie pas cu pas. Este mult mai indicat să dedicăm una sau două ore îndeplinirii unei sarcini decât să încercăm să curățăm totul dintr-o dată. În loc să încercați să transformați radical studioul cu 15 minute înainte să primiți o vizită, alegeți o mică zonă de care să vă ocupați în fiecare zi a săptămânii. Folosiți weekend-urile pentru sarcini mai ample, care consumă mai mult timp, cum ar fi reorganizarea dulapului sau curățarea bucătăriei. Pentru grăsimi încăpățânate și pentru murdărie dificilă, putem folosi Asevi Degresant, un detergent universal care promite eficiență maximă.

Obiectele preferate au nevoie de o casă. Încercați să găsiți o casă pentru articolele pe care le utilizați cel mai des. Este recomandată utilizarea spațiilor închise, cum ar fi sertarele sau dulapurile spre deosebire de depozitarea obiectelor în aer liber. În acest fel, puteți elimina stimulii vizuali, care creează stres și reduc cantitatea de spațiu deschis pe care mintea noastră o percepe. Optați pentru opțiuni de depozitare sub pat, pentru cutii pentru noptiere și mici otomane pentru organizarea tuturor lucrurilor mărunte, cablurilor și încărcătoarelor.

Puneți orice lucru înapoi. Una dintre cele mai mari provocări în menținerea ordinii și curățeniei este crearea unui obicei de a pune un lucru de unde l-am luat. Este mai ușor să distrugem un obicei decât să creem unul nou, dar prin perseverență, putem crea noi modele de comportament.

Folosiți miros și culoare. Parfumul locuințelor noastre contează foarte mult. Mormanul de rufe din colț nu este deranjant doar pentru privire, ci ar putea avea un impact real și vizibil asupra comportamentului și stării noastre de bine. Un studiu realizat de oamenii de știință a arătat că mirosurile plăcute pot motiva un comportament prietenos și pot crește probabilitatea de a acționa cu mai multă încredere și de a ne implica în activități caritabile. Mai mult decât atât, mirosurile pot avea efecte pozitive asupra stării de spirit, a reducerii stresului, a creșterii calității somnului, a încrederii în sine și a performanțelor fizice și cognitive. Pentru haine și țesături cu un miros proaspăt, foarte potrivit este Balsamul Concentrat Asevi Puro Frescor. De asemenea, este bine de știut că anumite arome ajută la crearea unor dispoziții sau acțiuni specifice. De exemplu, mirosurile proaspete sporesc claritatea în gândire și optimismul, în timp ce iasomia ne poate ajuta să dormim mai bine, menta ne ține în alertă, iar lavanda ne ajută să ne relaxăm prin scăderea ritmului cardiac.

În mod similar, culorile pot afecta sentimentul de pozitivitate și percepția stresului. Optați pentru un tablou cu mai multe nuanțe de albastru sau pentru o pătură albastră pentru a obține acel indiciu suplimentar de pozitivitate în perioadele stresante.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *