Casa ta te poate scăpa de stres și anxietate – iată cum!

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

La baza stărilor noastre de neliniște, de anxietate și de stres stau nenumărate motive. Indiferent că este vorba despre probleme sufletești, despre neplăceri la servici sau despre alte motive de supărare, trebuie să știm că mediul în care trăim are un mare impact asupra stării noastre de spirit. Adesea, locuința noastră ne poate reduce stresul în mod semnificativ. Pur și simplu, stând în fotoliul nostru preferat, cu o carte în mână sau servind un ceai cald, poate să ne șteargă supărarea de pe chip. Pe de altă parte, dacă locuim în case foarte aglomerate sau decorate fără simț estetic, ne vom simți din ce în ce mai neliniștiți și nervoși.

Iată doar câteva idei simple de decor care au puterea de a elimina stresul și supărarea:

Folosiți plante de interior. Este cunoscut faptul că plantele verzi ajută la scăderea nivelului de stres. Nenumărați cercetători și oameni de știință au ajuns la concluzia că plantele precum Anthurium pot avea un impact pozitiv asupra stării noastre de spirit. Se poate vorbi despre nenumărate alte plante, în special cele decorative prin frunze, pe care le putem introduce în amenajarea fiecărei încăperi din locuința noastră. De la iedera clasică, ficus și până la Yucca sau bambus, plantele de interior sunt absolut încântătoare prin verdele și prospețimea lor. La rândul lor, florile proaspete au întotdeauna un efect foarte liniștitor asupra stării noastre de spirit și pot contribui la reducerea anxietății.

Optați pentru var albastru. Culorile puternice sporesc anxietatea, în special cele despre care spunem că ne fură privirea. Pe de altă parte, culorile reci precum albastru deschis ajută la reducerea tensiunii arteriale. Poate că ar fi o idee bună să văruiți pereții dormitorului în albastru. Vă veți simți cuprinși de relaxare și de somn, ceea ce contribuie la reducerea anxietății și stresului.

Eliminați aglomerația. În urma studiilor realizate, oamenii de știință au ajuns la concluzia că nivelul de cortizol – cortizolul fiind hormonul de stres – crește într-un mediu aglomerat. Prin urmare, ori de câte ori aveți măcar o oră liberă, încercați să faceți ordine în fiecare colțișor din casă, până când veți considera că întreaga casa este organizată și curată. Aruncați toate lucrurile deteriorate și expirate și dăruiți acele lucruri pe care nu le mai folosiți sau pe care le-ați cumpărat, dar nu le-ați folosit niciodată. Asigurați-vă că verificați fiecare sertar, fiecare raft, dulap și fiecare poliță și că aruncați tot ceea ce nu vă mai este de folos, de la alimente expirate, facturi și reviste vechi, jucării stricate, dispozitive deteriorate și până la haine, perne învechite și altele asemenea. Folosiți-vă de cutii pentru torturi, caserole, recipiente, coșuri și cutii din carton pentru a organiza și depozita lucrurile pe care le păstrați. Un alt truc care conduce la o stare de spirit mai bună este acela de a nu umple în întregime rafturile, în special rafturile bibliotecii. Dacă biblioteca este plină ochi cu cărți, din nou s-ar putea să vă simțiți copleșiți și stresați, așa că încercați să lăsați puțin loc liber pe fiecare raft.

Scăpați de zgomot. Un alt factor care crește nivelul de stres este zgomotul în exces. Nu este de mirare că suntem din ce în ce mai stresați și irascibili dacă, atunci când ajungem acasă, cei mai mulți dintre noi deschidem televizorul și ne uităm la știri. Prin urmare, montați televizorul într-un dulap care se poate închide și rezervați-vă timp pentru a vă relaxa departe de zgomot.

În cele din urmă, diverse cercetări arată că pacienții din spitale se simt mai relaxați și suportă mai bine durerea atunci când sunt expuși la lumina naturală a soarelui. Așadar, lăsați ca lumina naturală să vă inunde locuința și, dacă vremea permite, țineți ferestrele deschise. Stând cu geamurile închise și cu draperiile trase, ne vom simți triști și neliniștiți. În schimb, aerul proaspăt și lumina naturală pot reduce stresul în mod semnificativ.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *