Curățenia la birou, cartea de vizită a unei firme

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Timpul petrecut la muncă este deosebit de important având în vedere numărul de ore petrecute acolo. Așa încât mediul de la birou cu tot ce implică el capătă o valoare destul de mare, indiferent că suntem conștienți de acest lucru sau nu. Curățenia din birouri este unul dintre cei mai importanți factori care determină calitatea muncii, buna stare a angajaților dar și imaginea firmei, până la urmă. În definitiv, oricine intră într-un birou curat va remarca cu siguranță aspectul și va înclina să dea credibilitate seriozității firmei.

Atmosfera de lucru într-un mediu de lucru curat și ordonat are un impact pozitiv și asupra angajaților biroului. Este dovedit deja ștințific că cei care lucrează într-un mediu curat și armonios au rezultate mult mai bune în ceea ce fac, pentru că sănătatea lor fizică și psihică se află la cote optime. Unele studii relevă că suprafețele murdare sunt în proporție de 60% sursa tuturor îmbolnăvirilor. De asemenea, pe un birou neșters se pot găsi cu ușurință peste 10 milioane de bacterii de diferite tipuri. De aceea, curățenia la birou n-ar fi bine să fie tratată cu superficialitate.

Curățenia păstrată în primul rând de angajații firmei

Exact cum procedăm acasă, așa ar trebui procedat și la birou: cea mai bună curățenie este cea păstrată, întreținută. Și nu doar de firma sau femeia de la curățenie, ci și de angajații de la birou. Faptul că există o firmă de curățenie angajată nu înseamnă că fiecare poate lăsa în urma lui un dezastru, iar dosarele și hârtiile împrăștiate peste tot. Aici mai este vorba și despre respectul față de ceilalți colegi cu care este posibil să împărțim spațiul de lucru. Într-un singur birou pot lucra mai multe persoane, iar curățenia și ordinea la locul de muncă ar trebui să fie păstrate de toți deopotrivă. Fiecare angajat ar fi bine să facă ordine pe masa sau biroul unde lucrează și ustensilele de lucru ținute în locuri speciale. În afară că nu dă bine, activitatea la un birou supraaglomerat va avea de suferit. Pe biroul fiecăruia nu ar trebui să se găsească decât lucruri de care este nevoie cu preponderență, restul pot fi așezate în sertare sau rafturi în imediata apropiere. Ordinea și sistematizarea lucrurilor de la birou îi va ajuta pe angajați să îndeplinească sarcinile de servici mult mai eficient.

Totodată, aceeași atenție ar fi bine să fie acordată curățeniei în spațiile comune cum sunt baia și bucătăria. În aceste camere, igiena ar fi normal să fie păstrată de fiecare angajat în parte după ce le folosește. La bucătărie, în frigider va fi aruncată mâncarea ce nu este consumată, pentru a nu risca să devină un spațiu de depozitare unde alimentele se pot altera. Coșul de gunoi trebuie aruncat la timp, iar sacii de menaj nu trebuie să lipsească.

Femeie pentru curățenie la birou sau firma de cleaning?

Curățenia în birouri revine cu preponderență angajatorilor care trebuie să găsească soluții în acest sens. Desigur că se pot impune angajaților reguli de igienă și curățenie atât la locul de muncă al fiecăruia, acolo unde își desfășoară activitatea cât și la grupurile sanitare și bucătărie. În acest caz, angajatorul va avea grijă să fie puse la dispoziție produse de igienă și curățare specifice cum ar fi detergenți de baie, bucătărie, săpun, șervețele, etc.Totuși, implicarea angajaților nu este suficientă, din când în când mai este nevoie de o curățenie mai amplă și mai riguroasă. Și apoi poate angajații sunt prea implicați în munca lor pentru a mai avea răgazul necesar pentru a se mai ocupa și de curățenie.

Variantele sunt diferite, în funcție și de suprafața birourilor. Pentru spațiile mai mici, este suficientă de multe ori angajarea unei femei pentru curățenie care poate veni de câteva ori pe săptămână sau ori de câte ori este nevoie.  În privința birourilor mai mari și cu cât firma își permite mai mult financiar se poate contracta o firmă specializată pentru curățenie (cleaning). Un asemenea contract îi scutește pe angajatori de bătaia de cap a angajării unei persoane potrivite și de încredere. Pe de altă parte, o curățenie mult mai eficientă și profesională va fi asigurată de firma de cleaning, care pune la dispoziție servicii diverse, cum ar fi curățenia generală, curățatul mochetelor și spălarea lor, curățenia după constructori sau curățenia după evenimente. Plus că sarcina achiziționării ustensilelor și a produselor pentru curățenie revine în sarcina firmei de cleaning. Acestea au în dotare produse de ultimă oră și echipamente profesionale prin care munca curățeniei se va desfășura mult mai eficient. Se poate conveni ca personalul firmei de curățenie să își efectueze munca  în afara orelor de program, pentru a nu perturba activitatea în birou.

Ce implică curățenia într-un birou?

Deoarece în birouri lucrează mai multe persoane este nevoie de o curățenie mai riguroasă și sunt de avut în vedere câteva aspecte.

Se circulă mult, de aceea mochetele și pardoselile trebuie aspirate și spălate zilnic. La fel, birourile și mesele de lucru să fie șterse de praf. Calculatoarele și tot ce implică aparatura electronică este necesar să fie șterse, la rândul lor, cu regularitate. Ele reprezintă un mediu care atrage mult praf și bacterii, în special tastatura PC-urilor, asupra cărora trebuie acordată atenția cuvenită chiar și de către personalul din birou. Acestea trebuie curățate și dezinfectate periodic cu o cârpă de șters praful, iar spațiul dintre taste cu un bețișor înmuiat în puțin spirt sau soluție alcoolică. PC-urile trebuie șterse cu o frecvență de măcar o săptămână.

Baia și bucătăria, impecabil de curate

De asemenea, băile și bucătăria sunt zone ce necesită multă atenție și unde igiena să fie menținută strict. În baie, totul trebuie să sclipească de curățenie, gresia, faianța, chiuveta și, în special vasul de WC, să fie impecabile. Totodată, trebuie avut grijă ca săpunul și hârtia igienică să nu lipsească din baie. Pentru ștergerea mânilor, cel mai igienic este să se folosească prosoapele de hărtie și nu din material textil sau uscătoarele electrice. Prosoapele din bumbac nu pot fi spălate și înlocuite atât de des pe cât ar fi nevoie, iar uscătoarele electrice sunt încă controversate, mulți considerând că reprezintă un mediu pentru dezvoltarea bacteriilor.

În bucătărie, este nevoie ca toate vasele să fie permanent spălate, șterse și puse la locul lor, în dulapuri. Pe mese nu au ce căuta resturi de mâncare, firimituri, pentru a nu atrage insecte și alți dăunători în bucătărie precum gândacii, șoarecii sau șobolanii. La fel, coșurile de gunoi, să fie golite zilnic și puși saci noi menajeri în loc. Nici la bucătărie nu vor lipsi buretele de spălat vase (schimbate pe cât de des este nevoie) și prosoape de hârtie speciale pentru ștergerea mânilor.

Instalațiile de aer condiționat necurățate, un inamic de temut

La efectuarea curățeniei în birouri nu avem voie să scăpăm din vedere un aspect important și anume, instalațiile de aer condiționat. Instalațiile de aer condiționat sunt folosite preponderent în  sezonul de vară și pentru că odată cu anotimpul mai friguros nu mai sunt pornite, toată lumea uită de ele în general. Însă la repornirea lor în anul următor, bacteriile ce se strâng în filtrele lor fac ravagii.

În filtrele instalațiilor de aer condiționat se dezvoltă întregi culturi de bacterii foarte periculoase pentru sănătatea omului. Ele pot declanșa valuri de îmbolnăviri în rândul personalului din birou. Pentru a preîntâmpina acest lucru, filtrele se spală și se dezinfectează o dată pe lună atunci când sunt folosite. La repornirea lor, după o perioadă de timp în care n-au fost utilizate, se va face din nou o spălare și dezinfectare a filtrelor. Cel mai indicat este ca operațiunea de curățare a aparatelor de aer condiționat să fie făcută de către o firmă specializată în domeniu care va ști exact ce să facă.

Curățenia generală în birouri

În plus, față de cele enumerate mai sus, mai este de realizat și curățenia generală ce se va face la fiecare schimbare de sezon. În cazul curățeniei generale în birouri, cel mai bine este să fie angajată o firmă de specialitate deoarece deține logistica necesară pentru așa ceva. Cu acest prilej, mochetele vor fi bine curățate și spălate sau lustruit parchetul, acolo unde este cazul. La fel, toate geamurile vor fi șterse. Praful va fi îndepărtat din colțurile cele mai inaccesibile și curățați pereții de sus până jos.

Totodată, se vor aspira și șterge toate tapițeriile scaunelor, fotoliilor sau canapelelor din interior. Tot firma de specialitate poate asigura și curățarea eficientă a jaluzelelor de la ferestre, care se umplu de praful de afară. La curățenia generală se are în vedere și ștergerea ușilor, pervazelor de la geam și a tuturor fișetelor, dulapurilor.

Tarife pentru angajarea unei firme de curățenie

Prețurile pentru angajarea unei firme de acest gen pentru curățenie depinde de mai mulți factori. În primul rând, dacă este vorba de curățenie de întreținere sau generală, de suprafața biroului și de serviciile puse la dispoziție.

Ca și în cazul curățeniei la domiciliu, înainte de stabilirea unui tarif exact, se discută și se deplasează la fața locului o ochipă supervizoare ce va evalua situația și abia apoi se stabilește prețul.

Însă, în medie, tariful pentru o curățenie de întreținere la birou se află între 2-4 lei/metru pătrat, în timp ce pentru curățenia generală este între 4-6 lei/metru pătrat.

Avantajul angajării unei asemenea firme de specialitate este, în primul rând, faptul că toate serviciile de curățenie vor reveni în sarcina acesteia, firma garantând efectuarea muncii din toate punctele de vedere. Deloc de neglijat este și calitatea curățeniei în birouri care va fi realizată la nivel profesionist și la standarde înalte de igienă. În definitiv, curățenia și ordinea la locul de muncă poate fi considerată o carte de vizită a întregului personal din biroul respectiv.

Gabriela Gevelegean

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *