O tendință tot mai accentuată, Femeia de la curățenie ține casa în locul nostru

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

 

Din ce în ce mai mulți sunt cei care apelează la o femeie pentru curățenie în casă. Chiar dacă unii consideră încă acest lucru un fel de fiță burgheză, situația nu stă chiar așa. Trăim într-o epocă în care oamenii sunt foarte ocupați, joburile bune sunt solicitante, cu multe ore alocate într-o zi, ca să nu mai vorbim de cazurile în care se mai lucrează chiar și în week-end. Drept urmare, prea puțin timp și energie mai rămâne și pentru curățenia la domiciliu.

 

Tuturor ne place o casă curată și luminoasă, dar când s-o mai faci și pe asta când tragi linie la final de săptămână și vezi că nu mai ai nici timp și nici suflu? Dacă mai rămân ceva momente libere ai prefera să le aloci pentru odihnă sau ceva care te-ar putea destinde. Curățenia în casă ar însemna un efort fizic suplimentar, o opțiune nu prea atrăgătoare.

Așadar, tot mai multe persoane au început să simtă nevoia angajării unei femei în casă, care să se ocupe de toate treburile casnice în locul lor. Necesitatea este cu atât mai stringentă în cazul în care vorbim de familii cu copii. Sunt situații în care o astfel de femeie face și munca de îngrijire a copilului (babysitter)

De ce să apelăm la o femeie pentru curățenie?

Se poate apela și la o firmă de curățenie specializată, care are personal calificat, însă cu costuri mai mari. Cu un buget mai rezonabil, sunt mulți cei care preferă prima variantă, ceva mai personalizată. Femeia de curățenie are avantajul că poate călca și rufele sau găti, în cazul în care se discută acest lucru de la bun început. În plus, sunt cazuri în care din pricina unei invalidități, boli temporare sau vârstă înaintată, curățenia nu se mai poate face personal.

Totodată, ca să fim sinceri, curățenia efectuată de cineva pregătit și cu experiență într-o asemenea activitate va fi mult mai temeinică decât am putea-o face noi vreodată. Nu sunt chiar multe gospodine care ar lua la amănunt absolut fiecare detaliu al casei și apoi femeia de la curățenie o va face cu mai mult simț de răspundere, pentru că acesta este job-ul ei, în definitiv. Până la urmă este o meserie în sine. Mare parte dintre așa numitele menajere și-au făcut o carieră dintr-o astfel de muncă și își doresc să-și continue activitatea în alte case, iar o recomandare bună le-ar ajuta foarte mult. Deci, dacă ne dorim cu adevărat o casă strălucind de curățenie, angajarea unei femei ca menajeră în casă este metoda pe care o putem adopta cu succes!

Când vorbim de curățenie, facem referire la două aspecte: curățenia de întreținere și curățenia generală. Curățenia de întreținere se face zilnic, săptâmânal sau bisăptămânal, în funcție de necesitățile fiecărei case (spațiul, numărul membrilor familiei, dacă sunt copii sau animale de companie). Aici intră aspiratul covoarelor și podelelor în toată casa, șters praful de pe toate suprafețele și igienizate baia/băile și bucătăria. De asemenea, se schimbă lenjeriile de pat, se pun rufele murdare la spălat și ulterior se calcă.

Curățenia generală se face la intervale mai mari de timp, o dată la două luni sau mai mult, tot în funcție de necesitățile spațiului de locuit. De regulă, cu precădere înaintea sărbătorilor se face curățenie generală, un obicei perpetuat din vechi timpuri care spune că este bine ca totul să fie foarte curat în acea perioadă. În acest caz, se scot covoarele, se curăță, se spală ferestrele, se șterg sau igienizează absolut toate suprafețele, perdelele și draperiile se spală, se face ordine în toate sertarele și dulapurile, se văruiesc pereții și se vopsesc diverse suprafețe, acolo unde este cazul. Cu cât se face mai bine și mai cu regularitate curățenia de întreținere, cu atât rămâne mai puțin de muncă la cea generală. Însă putem apela la o femeie de curățenie pentru ambele tipuri sau numai pentru curățenia generală. Desigur că și suma de plătit pentru serviciile oferite diferă, în funcție de cerințe.

Ce trebuie avut în vedere

O femeie angajată pentru curățenie presupune faptul că ea va deține cheia casei și va avea acces la secretele și la obiectele familiei vrând nevrând. De aceea, discreția, seriozitatea și devotamentul persoanei angajate sunt calități foarte importante și căutate. Tocmai din acest motiv, mulți apelează la recomandări făcute de alți prieteni sau rude, să se asigure cât de cât că nu vor avea surpriza să își găsească casa devalizată. Drept urmare, cinstea femeii este primul lucru la care majoritatea se gândește și are în vedere. Ceea ce este perfect de înțeles. Chiar și așa, nu ar strica să fie luate măsuri în plus de prevedere prin păstrarea unui ochi atent asupra persoanei, mai ales la început. Nu este recomandat să fie lăsată femeia singură în casă și nici să i se dea cheia pe mână în prima perioadă, de acomodare. Cu timpul, lucrurile se vor așeza de la sine, odată încrederea căpătată. Totuși, nu este în regulă să lăsăm peste tot obiecte de valoare mare la îndemână, peste tot – cum sunt bijuteriile, sume mari de bani sau carduri bancare. Poate nu este rău și e mai safe să avem o casetă de valori pentru depozitarea unor asemenea obiecte.

Sunt multe aspecte de avut în vedere când apelăm la o femeie pentru curățenie. Dar să le luăm pe rând.

Profilul psihologic

Ce ne dorim cu toții când avem o astfel de persoană angajată? În primul rând, să nu ne mai doară capul cu problema curățeniei dacă este posibil, nu-i așa? Când venim acasă după o zi îngrozitoare la serviciu, frânți de oboseală, ne-ar plăcea să găsim casa în ordine și curat, în așa fel încât să nu mai avem nimic de făcut. Dar pentru ca un așa ”miracol” să se întâmple trebuie să ne asigurăm că femeia adusă în acest scop are suficientă experiență, să nu i se spună la fiecare pas ce trebuie să facă.

Au fost multe situații în care proprietarii nu și-au mai găsit diverse obiecte, în urma curățeniei. Ca să nu se producă așa ceva, este bine ca femeia de la curățenie să fie atentă la detalii și îndemânatică. Apoi mai este și chestiunea firii ei, care poate fi adaptabilă sau nu, un aspect important pentru că femeia în casă trebuie să facă ce i se cere, nu ceea ce consideră ea. La fel, dacă e prea sensibilă se va simți prost de fiecare dată când i se va atrage atenția, atunci când ceva nu face cum trebuie.

De asemenea, ar trebui să fie  harnică, conștiincioasă și cu capacitate de organizare pentru că sunt multe treburi de făcut, iar dacă nu se poate organiza eficient, vor rămâne mereu activități nefăcute peste zi.

Mai tânără sau mai în vârstă?

Dacă are o vârstă mai înaintată îi este poate mai dificil să facă un efort fizic mai mare, să se aplece și să ridice diferite piese de mobilier și, de asemenea, este posibil să-i scape detalii sau să uite. În plus, este cu mult mai probabil să aibă vederea mai slabă și să omită ștergerea prafului în anumite zone. Dar și de este prea tânără nu este neapărat un avantaj, deoarece poate fi mult mai superficială și nu la fel de conștiincioasă ca una mai vârstnică. Plus că și la capitolul experiență s-ar putea să nu stea prea bine. 

Nu a zis nimeni că este chiar foarte ușor să găsești o menajeră bună. Este adevărat, sunt multe aspecte de luat în calcul. Drept urmare, ca să nu mai piardă timp cu căutările, unii ajung să apeleze la o firmă specializată de recrutare de personal sau direct la o firmă de curățenie care are asemenea servicii în dotare. Astfel, de selectarea persoanelor potrivite se va ocupa firma respectivă, contra unei sume de bani. În acest caz, rămâne să te mai ocupi doar de câteva detalii.

Dar dacă nu-ți permiți costurile pentru așa ceva, cel mai înțelept lucru de făcut este să apelezi la recomandări din partea celor apropiați. Cel puțin, știi că anumite cerințe de bază sunt verificate deja de alții înaintea ta.

La cât se ridică costurile

În ceea ce privește costurile, totul depinde mult de pretențiile fiecăruia și de frecvența cu care se va face curățenie în casă. Mai este vorba aici și de suprafața spațiului de locuit. Una este curățenia într-un apartament de bloc și alta într-o vilă cu trei etaje și cu mulți membri în familie. Contează și genul de curățenie pe care îl dorește sau de care are nevoie fiecare. Adică dacă angajăm o femeie pentru curățenia de întreținere, pentru cea generală sau ambele. Costurile diferă în funcție de toate acestea, iar dacă se mai adaugă și eventuale servicii suplimentare, cum ar fi călcatul rufelor și gătitul, desigur că toate se vor reflecta în preț.

Una peste alta, în medie, va trebui să scoatem din buzunar între 50 și 150 de lei/zi, cam pe aici se învârt costurile de pe piața muncii în domeniu. Plata se poate face la zi, la finalul săptămânii sau lunii, dacă se face curat de mai multe ori în săptămână, depinde de cum se face negocierea. Există și modalitatea de plată cu ora, iar atunci tariful este undeva la 10-30 lei/oră, în cazul în care vrem doar pentru perioade mai scurte. Pentru o casă mai mare, este recomandat ca femeia să vină de 2-3 ori/săptămână, iar dacă vorbim de o vilă cu etaj, în care mai sunt și animale de companie în deținere, cineva ar trebui să vină zilnic la curățenie. Sigur că și plata va fi alta, raportată la suprafață și la efortul depus.

În ceea ce privește produsele de igienizare, detergenții sau ustensilele folosite în acest scop (mop, mătură, perii, lavete, etc), costurile lor vor fi suportate tot de proprietarii casei.

De asemenea, masa femeii de la curățenie este bine să fie asigurată, cu acces liber la frigiderul casei sau, în altă variantă, să-i fie lăsată deoparte mâncarea.

Negociere și comunicare clară de la bun început

Cel mai indicat este să avem un comportament civilizat și cu respect față de femeia care ne ajută la curățenie, dublat de o bună comunicare, clară și la obiect. Pentru o colaborare bună, este ideal să se stabilească de la început toate detaliile, tot ce trebuie știut. Începând cu prețul negociat, apoi programul stabilit de comun acord și care ar trebui respectat de ambele părți, pentru ca nimeni să nu fie păgubit și să apară nemulțumiri. Totodată, să îi fie explicate femeii de la curățenie toate instrucțiunile de folosire a aparaturii casnice, pentru a evita situația neplăcută în care vreo ustensilă electrică va fi stricată din necunoștință de cauză. Nu uitați că nu toată lumea este minitehnicus! O bună idee ar fi să fie lăsate la vedere notițe scrise cu modul de utilizare al fiecărui aparat în parte.

În ultimul rând, dar la fel de important, este să fie comunicate absolut toate cerințele în ceea ce privește curățenia. Fiecare casă are propriile ei obiceiuri, ca să spunem așa, și este de dorit să fie spuse din capul locului, în ideea de a preîntâmpina posibile conflicte ulterioare. De aceea, ar fi bine să nu o secondăm pas cu pas, pentru a verifica cum face curățenie. Se va simți verificată în permanență, iar dacă este o persoană cu experiență, va fi deranjată cu atât mai mult.

 

Gabriela Gevelegea

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *